Новокалинівські вертолітники день частини відзначили по-бойовому

Posted: 01.04.2011 by rmclviv in Бойова підготовка
Позначки:, ,

1 квітня у 7-му окремому Бреславському полку армійської авіації 13-го армійського корпусу Сухопутних військ Збройних Сил України, який базується у місті Новий Калинів на Львівщині, особливе свято – день створення військової частини. 67 років тому формування авіаполку під номером 22672 розпочалося у невеликому місті Ніжин на Чернігівщині. Частина створювалась як авіаційний полк дальньої дії, на озброєнні якого перебували військово-транспортні літаки Лі-2.

Небо- найкращий подарунок

Однак у своє свято військові авіатори не влаштовували традиційний день відкритих дверей для мешканців містечка, а урочисте шикування особового складу було не тривалим. Усе через те, що у полку відбуваються польоти. А це – найбажаніший подарунок до свята для пілотів гвинтокрилих машин. Річ у тім, що на базі полку завершуються збори із підготовки та підвищення класної кваліфікації льотного складу, у якому брали участь екіпажі вертольотів із трьох полків армійської авіації та  керівний льотний склад армійських корпусів Командування Сухопутних військ Збройних Сил України.

Вертолітники підвищували власну кваліфікацію у виконанні польотних завдань на вертольотах Мі-8 та Мі-24. За словами командира військової частини полковника Юрія Вербельчука, упродовж трьох тижнів напруженої та інтенсивної роботи було проведено шість льотних змін у простих та складних метеорологічних умовах вдень та вночі. Загалом понад 15 офіцерів-пілотів здобули класні кваліфікації «військового льотчика-снайпера», «військового льотчика-штурмана 1 та 2-го класів», «військового льотчика 2-го класу» тощо.

До Африки із новими машинами

До речі, у 7-му окремому полку армійської авіації готуються до чергової ротації 56-го окремого вертолітного загону, який за мандатом місії ООН перебуває в африканських країнах Ліберії та Кот-д’Івуарі. За словами командира військової частини, оскільки полк визначено, як базовий для формування особового складу загону, з числа льотного та технічного персоналу, фахівців наземних служб полку для участі у миротворчій місії відібрано понад 120 осіб. Зараз вони проходять підготовку у складі полку. У другій половині квітня до Нового Калинова мають прибути військовослужбовці з інших полків армійської авіації, для того, аби розпочати бойове злагодження у складі загону.

Слід відзначити, що українські військові вертолітники нової ротації вирушать на африканський континент із новою технікою. Незабаром до штату полку із Державного підприємства Міністерства оборони України «Конотопський авіаремонтний завод «Авіакон» надійдуть 4 гвинтокрилих машини. Три з них у заводських умовах спеціально адаптовано до тропічних кліматичних умов африканського континенту. Незабаром із полку до Конотопа вирушить група приймання, техніки та інженери, які на місці перевірять якість виконаних робіт, а також екіпажі, які здійснюватимуть обліт і перевірку роботи усіх систем гвинтокрилих машин.

Як повідомив головний інженер управління авіації командування Сухопутних військ ЗС України полковник Сергій Мороз, згідно із офіційного листа ООН про взаємодопомогу, визначено терміни експлуатації вертольотів серії «Мі» в умовах спекотного африканського клімату. Отже машини типу Мі-8, мають працювати в африканському небі не більше 900 годин льотного часу, а бойові Мі-24 – не більше 650 годин нальоту. Після цього потрібно проводити ротацію техніки. До слова, нещодавно ООН у Нью-Йорку було проведено тендер на закупівлю авіатранспортних послуг для перевезення нової авіатехніки для 56-го окремого вертолітного загону. За словами полковника С. Мороза, перевезенням займатиметься українське авіа перевізне підприємство. Зараз визначається яким саме транспортним літаком буде здійснюватись доставка вертольотів: Ан-124 «Руслан», або Іл-76.

Місто, де пілоти у шані

Отже, святкують військові авіатори, як говориться, по-бойовому. Урочистості, як наголосив заступник командира полку з виховної роботи підполковник Олег Поліщук, для льотчика не головне, коли є можливість зайвий раз піднятися у небо. А те, що військові льотчики у Новому Калинові користуються неабиякою шаною відомо й так. Адже із майже 4000-го населення міста, понад 40% мешканців мають або мали справу із військовою авіацією. Навіть сам Новий Калинів, за словами підполковника Олега Полішука, зароджувалось, як аеродром. Його почали будувати ще наприкінці 30-х років.  Але у зв’язку із початком Другої світової війни облаштування летовища було припинено. Після війни неподалік аеродрому було посаджено тополі, які осушили заболочену місцевість, де з часом було збудовано перші споруди майбутнього гарнізону Новий Калинів. Це було в 1951 році, а в 1952 — розпочалося інтенсивне будівництво житлового масиву: 3-х поверховий будинок для керівного складу, 110 фінських будинків, гуртожиток, 10 споруд військового призначення. У центрі збудували Будинок офіцерів, санчастину, штаб, котельню, два магазини, відділення зв’язку, систему водопостачання. У серпні 1960 року на аеродром Калинів перебазувався уславлений в боях Великої Вітчизняної війни 340-ий Бреславльський окремий авіаційний полк. До речі, офіцерам відділення виховної роботи вдалося розшукати унікальні кадри військової кінохроніки, які відображають цікавий факт з історії їхньої частини. Річ у тім, що 28 жовтня 1944 року льотчики полку на своїх військово-транспортних Лі-2 виконували завдання із евакуації з аеродрому Три Дуби (Чехословаччина) золотого запасу країни та Словацького уряду.

Життя міста Новий Калинів не можна відокремити від життя військового гарнізону. Жителі міста разом із військовими не раз переживали воєнні потрясіння від збройних конфліктів та війн в інших країнах. Тому не дивно, що сьогодні в місті проживає понад 350 учасників бойових дій. З них 142 воїни-«афганці», миротворців зі складу військ ООН – 215, 15 ліквідаторів аварії на ЧАЕС та 4 ветерани Великої Вітчизняної війни.

НАША ДОВІДКА:

Днем створення частини є 1 квітня 1944 року. В червні 1944 року по закінченні формування на аеродромі Бронники Житомирської обл. полку був вручений Бойовий прапор частини.

За активні бойові дії по знищенню оточеного угрупування ворога навколо міста Бреслау (Бреслав) наказом наркома оборони СРСР №0163 від 24.09.1944 року полку було присвоєно почесне звання «Бреславський».

Упродовж Великої Вітчизняної війни авіатори-«бреславці» здійснили 1243 бойових вильоти, перевезли 534 457 тон вантажу, 3 452 військовослужбовця та цивільного населення.

У серпні-листопаді 1945 року особовий склад полку брав участь у війні з Японією.

В повоєнний час військова частина дислокувалась у Монголії, Хабаровську та півострові Сахалін, в Олександрії та Чернівцях.

З грудня 1957 року розпочато перенавчання особового складу полку на нову авіаційну техніку – вертоліт Мі-4.

З кінця 1960 року полк дислокується на Калинівській землі.

За роки свого існування авіатори освоїли літак Лі-2, вертольоти Мі-4,   Мі-6, Мі-8, Мі-24 та Мі-26.

З 1983 року ескадрильї полку беруть участь у наданні інтернаціональної допомоги народу Демократичної Республіки Афганістан.

За подвиги, здійснені на землі Афганістану, звання Героя Радянського Союзу було присвоєно  командиру ескадрильї підполковнику Райляну Олександру Максимовичу, 4 військовослужбовця полку нагороджені Орденом Червоного Прапору, 57 військовослужбовців Орденом Червоної Зірки, 53 військовослужбовця Орденом «За Службу Батьківщині», 423 військовослужбовця нагороджені медалями «За безперечну службу», « За бойові заслуги», «За відвагу» та інші. Всього за роки існування полку 5 авіаторів були відзначені високими нагородами держави – «Герой Радянського Союзу»: гвардії полковник Степанов Федір Федорович, гвардії підполковник Анісов Володимир Фомич, гвардії старший лейтенант Васільєв Олексій Олександрович, гвардії капітан Тимофієв Северин Петрович та підполковник Райлян Олександр Максимович.

В січні 1986 року розпочато перенавчання льотного складу на нову авіаційну техніку – вертольоти Мі-26. В квітні 1986 року розпочато переозброєння вертолітної ескадрильї на нову авіаційну техніку – вертольоти Мі-26. 1 березня 1987 року відповідно до штату за №115/546 340 окремий транспортно-бойовий вертолітний полк переведений на штат, згідно якого були введені в організаційно-штатну структуру в складі вертолітної ескадрильї вертольоти Мі-26.

В 1986 році 28 травня перші екіпажі на вертольотах Мі-26 вилетіли на ліквідацію наслідків Чорнобильської катастрофи. Всього 165 військовослужбовців нашого полку приймали участь у ліквідації катастрофи.

З 1995 року по сьогоднішній день військовослужбовці полку беруть участь у миротворчих операціях в Югославії, Сьєра-Леоне, Іраку та Ліберії.

3 2000 року по 2004 рік окремі екіпажі на вертольотах Мі-8 приймали участь у гасінні пожеж в Туреччині, Португалії.

Всього протягом 1995-2010 років досвід в миротворчих операціях набули понад 900 військовослужбовців полку.

За роки незалежності України державними нагородами та медалями Міністерства Оборони України було відзначено: медалями – понад тисячу військовослужбовців, відзнакою «Доблесть і Честь» нагороджено 6 офіцерів, відзнакою «Знак Пошани» – 2 військовослужбовця, медаллю «За зразкову службу в ЗС України» – 7 військовослужбовців, нагрудним знаком «За досягнення у військовій службі» – 7 військовослужбовців, Орденом Богдана Хмельницького – 1 офіцер, нагрудним знаком «За взірцевість у військовій службі» – 7 військовослужбовців.

На сьогоднішній день особовий склад полку займається виконанням плану бойової підготовки, вдосконалює льотний вишкіл, обслуговує авіаційну техніку. Щорічно екіпажі полку спільно з підрозділами  окремого аеромобільного полку задіються у масштабних військових навчаннях у складі  армійського корпусу

Володимир Скоростецький.

Залишити коментар